27.07.2011

Du må ikke tåle så inderlig vel...



Jeg klarer ikke å slutte å være trist over tragedien som rammet mitt lille fine land 22.07...
Tenk så mange som er rammet..
Tenk så mange som sørger over sine kjære som ALDRI
kommer hjem noe mer...
Tenk hvilken redsel de har har hatt der ute på Utøya..
Tenk hvilke bilder de må bære med seg resten av livet de som kom fra det med livet i behold...
Tenk at èn gal gal mann har klart å ødelegge så mye for så mange...
Jeg kan bare så vidt ane hvordan de har det, disse stakkars menneskene..
Jeg er så stolt over å se hvordan vi nordmenn takler dette..
Vi stiller opp med roser og fakler og vi synger...
Det er godt å se kjærligheten og omsorgen vi så raust deler med hverandre..
Vi tenker ikke på hevn.
Vi tenker på hverandre.
Det er jeg så ufattelig glad for.
Håper våre hjerter heles men
vi kan ikke tillate oss å glemme!


"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer deg selv!
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der å glemme!"
Utdrag fra Arnulf Øverlands dikt "Du må ikke sove"



Ta vare på deg selv og de du bryr deg om... -alltid.

På gjensyn!

Helen

2 kommentarer: