03.02.2014

PARTY in the jungle!

Nå er nesten alle spor etter helgens festivitas fjernet...
Ville dyr er jaget bort, lianene er revet ned, frukten er spist nesten opp, kaker gitt bort...
Ja, det er mildt sagt stusselig! 
Neida, det er greit -men det er så gøy med feiringer så det er bittlittegranne kjedelig at det er over...
Men to flotte dager har vi hatt og det er jo noe å glede seg over :)
Og Bittelillegull har vært i overkant fornøyd med det hele!
"mamma, jeg elsker deg -dette er den beste bursdagen" sa han både lørdag og søndag.. :)
Verdt alt "strevet" da når en får sånne fine ord tilbake :)
Nå kommer et aldri så lite bilderas 
-så velkommen inn i jungelen!
 Små hint av "jungel" fantes både her og der..
 Bordene var enkelt pyntet, men det var ingen tvil om
hva som skulle skje... :)
 Det var fred og harmoni blant alle fremmøtte hele
helgen! Alle var venner og vel forlikte :)
 Det synes ikke så godt, men denne karen passet på ganske 
mange klaser med bananer -har noen en oppskrift eller 4 med banan som hovedingrediens
så sier jeg TAKK! Ble et "par" igjen..
 It's a long way to tip a zebra... :)
BON VOYAGE!
 Selveste dyrepasseren him self :)
Eh.. Han i glass og ramme altså!!

 Ser skummel ut, men han er så grei atte!
 Blir kanskje litt feil å kalle dette "baren", men det var her drikke og litt godis var plassert...



 Fineste sjiraffen i verden bor hos oss, hun heter forresten 
Gunvor :)


 Lianene er laget av gråpapir og så klippet jeg noen blader av filt som jeg limet på. Og for å feste disse til veggen så bevæpnet jeg meg med mitt favorittvåpen: LIMPISTOLEN!
Klæsja på lim og lot det stå til, men til min store overraskelse så gikk det helt fint å ta de ned! Trodde tapeten kom til å følge med men den gang ei -ikke et merke ble det.
Hadde muligens angret hadde tapeten fulgt med ned, men det slipper jeg å tenke på nå :)
Puh...
 Kan ikke dy meg:  jeg gir meg selv terningkast 6 for
denne sjiraffhalsrullekaken.. :) :)
Rimelig fornøyd med den assa ;)
god var den og!


 Ok da, så er jeg litt storfornøyd med marsipanfigurene også.. :)


 BITTELILLEGULL!
Skravlebøtta vår som er født med utestemme <3
Med en vilje sterkere enn stål, men som gir oss myke hjerter med alle sine kjærlighetserklæringer <3
Som gir oss grå hår på unevnelige steder..
Som kan si de rareste og fineste ting!
Eks: "Mammaer blir laget av gamle kjerringer" "Jeg blir lykkelig av masse kjærlighet"
"Kan du gå i dragesomblåserflammebutikken og kjøpe en dragesomblåserflamme til meg"?
Vi digger han fra topp til tå!! 
 Hurra for verdens beste Peder <3

Jepp -dett var dett fra den ene feiringen..
Skulle du trenge stæsj til en tilsvarende feiring så har jeg det som trengs kan du si..
Du kan få låne det mot bananer og peanøtter knapper og glansbilder.. :)
På gjensyn!



6 kommentarer:

  1. Superduperfantastsk.... oh .... helt fantastisk 😊👍👍 klem fra Lia

    SvarSlett
  2. Det var jo bare helt megakult :-) Du er så superdyktigmamma <3
    Klem Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk -det var hyggelig sagt :) Klem tilbake

      Slett
  3. Du kunne ha drevet den der pyntingen din til
    noe du kunne tjene penger på tror jeg.
    Dette er du flink til. Skikkelig gjennomført.
    Hvordan fikk du til den giraffkaka?
    Bananene kan du jo lage banankake av,
    bananer stekt på bål, eller i stekovn,servert med is.
    har og ei oppskrift med banan i en kjøttdeigrett,
    men den har jeg ikke laget siden i ungdommen.
    Mener å huske at den var god. Lykke til med bananspisingen.)

    SvarSlett
    Svar
    1. oj, ja du tror det!? Det er nok ikke så stort marked for denslags her jeg bor, men moro hadde det vært!
      Det var veldig lett å lage den kaka, jeg sprøytet bare mønsteret på først og stekte det i 2 minutter, så helte jeg resten av røra som jeg hadde tilsatt Oboy i over mønsteret og stekte kaka ferdig. Brukte vanlig rullekakeoppskrift -ikke noe mer hokus pokus enn det :)
      Takk for tips om bananbruk :) Er litt lei baking akkurat nå så jeg får se hva jeg gjør med de, lurer på å lage bananpannekaker for å finne ut om det er godt :)
      Ha det fint -klemklem

      Slett