02.07.2011

Varsel fra Parkvesenet..

Jeg liker parker. Jeg har besøkt en god del parker. Jeg har luktet på rosene i Rotneros, spist middag med Langbein, frydet meg i Dollywood, lekt meg gjennom legobygninger, klappet pussige dyr både her og der...
Det trenger ikke være fancy eller langt unna for at det skal være stas -absolutt ikke!
Så turen gikk til Amadeusparken her om dagen, en dyrepark som ligger like ved Hamar..
Rudolfs kone og barn ønsket oss velkommen...

Vi blir varslet om at Amadeus er en tjuvradd, sikkert derfor det fine slangeskinnsbelte lå innelåst i et glassmonter... :)
Noen av dyrene hadde pyntet seg ekstra fint til vi kom mens andre hadde ikke pusset tenner engang!

Til og med en maurtue hadde de i parken!!!

Noen få blomster pyntet opp noe Bittelillegull ikke kunne brydd seg mindre om...

Litt for enhver smak..

To fine Sjågodter..(se bra)

Tøffeste Bittelillegull alene i den store sklia :)

Tryggest å sitte på pappas skuldre når store fugler er innpåslitne..

Parken ligger i en stor skog som var særdeles trolsk og vinterlig enkelte plasser...

Mange rare folk og dyr kan man treffe der..


Tror kanskje flere burde kjøpe seg et par tresko....

Søtt barn og søt pip pip :)


Tja... Hva skal jeg konkludere med....
Dyrene hadde det fint! Verre var det med den unge gutten som solgte billetter og fòr til forholdsvis stive priser, han satt inne i et knøttlite skur stakkar.
Han hadde det nok stusseligst av alle.
Ellers så er det vel å si at at parken er nok noe sliten og tam i forhold til mange andre parker.
Men de har da fått innedo!
Grei dag i en halvgrei park tenker jeg det blir, eller terningkast 3 om du vil.
En kiosk som solgte is, brus og pølser og kosedyr, benker og bord og en grill var tilbudet til gjestene.

Har du god tid og penger du ikke vet hva du skal bruke på så reis for all del dit -hvis ikke se på disse bildene en gang til...

Mer info om parken kan du få HER

På gjensyn!

Helen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar