02.10.2011

Ta en potet!

I går var hele hurven på selvplukk -vi *plukket* gulrøtter og poteter
til den store gullmedalje :)
En gård ikke såå langt fra oss har hatt dette tilbudet i 39 år men for oss var det første gangen vi var der.
Normalt har de masse forskjellige grønnsaker men pga den *fine sommeren* vi har hatt så hadde det meste regnet bort..
Nå har vi poteter til 2014.. Og Storesølv er nå en lykkelig mann -han er nemlig i motsetning til meg i stand til å spise poteter HVER BIDIGE DAG! Og med poteter på lager øyner han muligheten for at en del ris og pasta blir byttet ut med -ja nettopp -poteter.
Welcome to carb city.. :)
Vi får se da vet du.

Lillegull er klar til å fange gulrøtter i tåka..

Moro!

Deilig å ha utover høsten.. :)



Alle måtte hjelpe til..




Det ble noen kg..



Mange forskjellige potetslag hadde de, noen hadde jeg ikke hørt om en gang.
Gode gamle Beate




52 (!) kg Pimpernell!!!
Storesølv jublet :)

Titt tei!

En koselig dag *ute på landet* for oss alle :)

I dag har vi smakt på fangsten og det var godteri!
Og jeg, jeg føler meg voksen -har tross alt over 50 kg poteter på lur...

Ha en fin søndagskveld!
På gjensyn!

Helen

2 kommentarer: