02.09.2013

Don't let anyone ever dull your sparkle...

I maaange år har jeg ønsket meg ett teppe..
Ikke hvilket som helst teppe, men ett heklet teppe med oldemorsruter.
De er så vakre at jeg dåner bare på tanken!
Men jeg innså her om dagen at ingen i hele verden kom til å vise meg sin kjærlighet ved å hekle ett slikt teppe til meg..
Så hva gjør en stakkar som knapt har holdt i en heklenål da???
Jo det skal jeg fortelle deg..
Man går optimistisk til innkjøp av garn og heklenål.
 
Man begynner å studere oppskrifter ..
Og så studerer man litt til...
Så finner man ut at det hadde vært jævla veldig lurt om man hadde vært medlem i Mikkes Detektivklubb som barn..
For makan til ordbruken i disse oppskriftene!
Eller mangel på! Bare sånne pussige tall og bokstaver og mange punktummer!
Kjempefint.
 
Kan ikke lage vakre tepper ut av å sitte og tyde hemmelige koder så derifra gikk veien til O Store Youtube :)
Og der inne finnes det god hjelp for oss som ikke var med i den tidligere nevnte klubben!
Så da satt jeg der da og studerte, pauset, heklet en maske eller to, så videre, pauset og heklet litt til..
Bannet og svertet litt.
Plystret og nynnet litt og oppdaget at det vokste frem noe som lignet no innmari på en oldemorsrute!!!
Juhuu!!!
♥♥
Jeg klarte det!
Ganske så stolt satt jeg og hørte på beundrende bemerkninger fra Storesølv og Lillegull -de var like imponerte og stolte som jeg var selv :)
Og klart det måtte Instagrammes! Og jeg fikk mange likes og masse skryt der også.
Og så måtte jo muttern få beskjed -stolt fortalte jeg min håndarbeidsflinke mor hvilke prestasjoner jeg hadde utført..
Men da kom kalddusjen; "oldemorsruter er jo det enkleste i verden å hekle"


Deilige sukkertøysfarger :)
 
Åja. Da så.
Men så bestemte jeg meg for at ingen i hele verden skal få ta fra meg min barnslige glede over å ha lært og hekle oldemorsruter!
Jeg er like kry for hver eneste lapp jeg tryller frem og jeg gleder meg til den vakre dagen jeg har nok lapper til ett teppe ♥
 
I don't let anyone never ever dull my sparkle...
 
På gjensyn!
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Du er kjempeflink!!!!!! <3 TE

    SvarSlett
  2. Kjempeflink er du :) Tøft at du gidder å gå så grundig til verks!! Du må vise frem "vidunderet" etter hvert! Stå på!! :)
    Hilsen kusine Kirsti
    (jeg har ikke behov for å være anonym, men jeg får ikke til å lage noen profil her .....

    SvarSlett
  3. Imponert. Ingen -og jeg gjentar- ingen skal fortelle meg at hekling er enkelt. Flink er du! Klem fra Lia

    SvarSlett
  4. Så kjempefine og du er kjempeflink. :) Mette

    SvarSlett
  5. De var jo så fine da... Regner med at du tar bestilling etterhvert! Her er imponert...... Klem fra ann-kristin

    SvarSlett
  6. Dette blir jo berre lekkert!

    SvarSlett