02.10.2013

Rot med klot...

Storesølv fikk masse fint på lørdag, blant annet en svær kurv med hjemmeavlede grønnsaker og andre hjemmelagede spiselige/drikkelige saker :)
Den inneholdt alt fra honning til jalapeño, så her er mulighetene mange til å lage masse godt.
I går lagde jeg grønnsakssuppe fra deler av gaven -kuttet og hakket ting jeg aldri har hatt i hende før..
Blant annet jordskokk...
Burde kanskje ikke innrømme det, men jeg har faktisk aldri holdt i eller laget noe med jordskokk...
Bør jeg skamme meg????
Siden jeg ikke skulle ha noe kjøtt i suppa og siden Storesølv og undertegnede ikke har spist klot siden Jesus gikk på vannet, så ville vi veldig gjerne ha det også..
 
Både Storesølv og jeg har gode suppeminner fra barndommen, eller klotminner ... Små pussige skyformede klumper med pussig konsistens skulle gjøre gårsdagens suppe til en fest, så jeg laget det for første gang i mitt liv..
Burde jeg skamme meg over det også????
Meeeen, det ble ikke riktig!
Fasongen og konsistensen ble helt perfekt, men de ble alt for søte!
Vi kan da ikke for vårt bare liv huske at de smakte søtt i "gamledager"?!?!??!
Jeg fulgte en oppskrift jeg hadde funnet på nettet til punkt og prikke men de ble ikke så gode dessverre :(
Men suppa ble til gjengjeld s u p e r g o d!!!
-Heldigvis...
 
Men den som gir seg er en dritt -så jeg prøver på nytt igjen i dag, med en annen oppskrift med myyye mindre sukker, for vi har nok grønnsaker igjen til en suppekjele eller to :)
 
Wish me luck :)
 
På gjensyn!
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar