23.05.2012

Hvordan få billig papp til å se flott ut..

Om sommeren lever de fleste litt enklere enn ellers i året og herunder kommer bruk av engangsservise...
Og det trenger slettes ikke bli et kjedelig bord av den grunn for det finnes så mye fint å velge i.
For litt siden hadde Nille tilbud på papptallerkener -i søte pastellfarger til kun kr. 5,- for 20 stk.!!!
(Blir mye Nille, men jeg handler en god del der. For ikke veldig lenge siden var de omtrent de eneste her i byen som hadde interiørting o.l. Nå har antall interiørbutikker kommet opp på et anstendig nivå også her, men jeg går fortsatt på Nille for der vet man aldri hva man finner av gøye ting til gøye priser:)
Jeg hamstret..
Men tilbake til begynnelsen, her kommer en trinn for trinn guide om hvordan jeg har dekket bordet i dag med engangsservise:
 1. Finn ut hvor man får kjøpt balkonggress..

 2. Kjøp balkonggress, dra hjem, finn frem saks, tommestokk og tusj...
 3. Mål opp 30cm*30cm og klipp lystig i vei
-her kan man gjerne plystre litt
 4. Sett en slik festlig sak til varming
5. Finn frem ønsket dekor.. Jeg valgte rosa blomster i dag..

 6. Lim på ønsket dekor på gresset -helst utenfor tallerkenområdet...
Her kan man jo bare la fantasien gå bananas -her er det uante muligheter!!:)
 7. Og et stykk tallerkenbrikke er klar..

 8. Ta så frem ditt porselen og sølvtøy engangsservise
og dekk i vei!

 :)
 gress: Maxbo, engangsbestikk i tre: Lagerhaus, engangsglass Rice, tavler: Søstrene Grene,
papptall.: Nille, servietter: en pussig butikk på Skotterud, vase: House Doctor, telysestaker: Nille, blomster: Mestergrønn og til sist jukseblomster: Nille
 Ble ganske så sommerlig..


10. Ønsk velkommen til bords ♥

Ja her er bordet dekket, men vi har en ledig plass i dag..
Du må gjerne komme og spise sammen med meg og to lydige og veloppdratte morsomme og tøysete barn :)

Ha en vakker og solvarm onsdag♥

På gjensyn!


6 kommentarer:

  1. Blir helt målløs jeg Gry! Makan har jeg aldri sett. Men veldig veldig dekorativt.... Herlig. Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Neste gang du kommer skal du få maten servert på papp og gress :) :)

      Slett
  2. Stilig!!! Har vært spent på hva du skulle bruke det grønne gresset til... Tenkte nok det ikke var til å gå på :)))TE

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, nei dette skal vi ikke gå på nei :) -Ikke ennå i hvertfall... ;)

      Slett
  3. Nå har Trond og jeg sett på bloggen din!Stilig!
    Hilsen Lillian

    SvarSlett
  4. Du bobbler over av herlige ideer du, Gry :o) Det ble skikkelig sommer, koselig :o) Kos dere i pinsa alle 4. Klem Reidun

    SvarSlett