14.01.2014

Serviettbretting II

 Jeg skrev at jeg kunne legge ut en "bretteforklaring" på de sommerfuglserviettene om noen ønsket det, og jammen i meg så var det ikke noen som ønsket nettopp det :)
Så her kommer det en forklaring, bilde for bilde.
Som vanlig er jeg ussel på å forklare ting så se nøye på bildene om du vil lære :)

 Man tager en stk serviett
 og bretter den helt ut
brett så ned så spiss møter spiss
 brett spissen som er mot deg opp til den øvre kanten
 ta så de "trekantene" på begge sider og brett rett ned
så det ser slik ut
 brett de spissene som peker ned opp og under på baksiden
 da skal den se sånn ut..
brett så opp halvveis opp mot spissen
 vik så "vingene" bakover
og slipp ned de flikene du brettet opp i sta.. 
Skjønner'u???! :)
 Om du har fulgt denne geniale forklaringen så skal du
nå sitte med en stk sommerfugl...
 Jeg brukte en serviett som var litt stiv i papiret og måtte jukse litt med
en binders for å få den til å sitte sammen, men who cares lissom!?!?!
Fint blir det åkke som :)
Prikken over i'en er å sette på noen 
følehorn -jeg har brukt piperensere jeg bøyde til.

Håper det gikk an å skjønne dette!?!?!?

Det er tydelig at serviettbretting er noe som fenger, for det innlegget jeg har hatt størst treff på handler om -ja nettopp, serviettbretting..
Og det har ikke jeg noen problemer med å forstå, for jeg synes det er gøy selv jeg.
Jeg har mange diller og en av de er å kjøpe servietter..
Jeg har i alle farger, mønster og fasonger og jeg dekker aldri bordet uten at det er med servietter.
Så forbruket er høyt og det er bra, for da kan jeg stadig gå til anskaffelse av nye. :)
Jeg har også stoffservietter liggende og pga latskap så har de blitt liggende..
Men det har jeg tenkt til å gjøre noe med, så i dag har jeg vasket OG strøket et lite lass som jeg skal ta i bruk allerede til dagens middag.
Stoffservietter er jo veldig mye lettere å brette fancy så her åpner det seg mange nye muligheter for oss med fritidsproblemer.. :)
Jeg vet enda ikke hva vi skal ha til middag i dag, men serviettene er klare..:
Ba bom tissshhh
 -"dagens serviett" Fransk lilje :)

Nå skal jeg gå tilbake og være den omsorgsfulle mor jeg liker å gi inntrykk av at jeg er, Lillegull er klein og har ikke vært på skolen.
Og Bittelillegull ønsket da selvfølgelig IKKE å gå i barnehagen da hun skulle være hjemme, så han fikk ha hjemmekontor i dag :)
Så i dag er jeg i servicebransjen...
Puh!

Ha en fin tirsdag -og tusen millioner takk for hyggelig tilbakemeldinger dere gir meg! 
Stas er det!

På gjensyn!







2 kommentarer: