20.02.2013

Serviettbretting..

Skikkelig spennende overskrift i dag.. :)
Men følg med -det er det verdt...
 
**
At jeg liker å dekke hyggelige bord er vel strengt tatt ingen hemmelighet her inne lenger..
Denne uken er vi kun 2 til bords, men det er ingen grunn til ikke å dekke på litt hyggelig for det.
En er hos pappan sin og en annen er bortreist på kurs, så her er det uvanlig rolig om dagen.
Men vi henger ikke med hodene for det, vi tøyser og koser oss allikevel vi som er igjen :)
Så nå tenkte jeg at jeg vil vise dere en enkel men kjempesøt måte og brette servietter på.
Jeg digger denslags og for å skryte litt så har mine evner på det området blitt benyttet i flere brylluper og andre selskapligheter -så det så! :)
Du trenger servietter(!) og noe du kan knyte rundt.
Sløyfebånd, hyssing, tråd, piperensere o.l.
 
Brett servietten helt ut
Brett hjørnene inn mot midten
så den blir seende slik ut
brett så servietten på midten -kant i kant
så trekkspillskrukker(!?!) du fra midten og ned
for så å knyte båndet rundt og så har du den søteste sløyfen
som du kan legge oppå glasset
 
eller som vi hadde det i går...
 
Stilig og søtt synes jeg :)
Denne sløyfen er helt perfekt i en jentedåp, konfirmasjon o.l.
-samt hjemme på en helt vanlig hverdag :)
Jeg synes disse er helt bedårende, de er enkle å lage og gjør seg veldig på et dekket bord.
 
 
Håper noen adopterer denne ideèn og bringer sløyfer ut til folket
 
Noen har spurt meg *hvordan får du tid til alt*?
Well, well, well -la du merke til duken?
Visse ting bruker jeg IKKE tid på, derfor har jeg tid.....
 
Fin onsdag til deg :)
 
På gjensyn!
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar