26.10.2011

Hvor tok sløydlærerene veien?

Ja hvor ble de av..
De litt halvmorske menn som gikk rundt i blågrå
lagerfrakk med belte i livet og luktet sagflis, tobakk og en liten anelse øl svette. De som alltid gikk rundt med vinkeljernet for å sjekke om vi høvlet *beint* og de betjente båndsagen med en alvorlig mine..
Tror ikke de finnes lenger -dessverre..
Dagens barn har Kunst og håndverk i dag -høres unektlig mer fancy ut det enn sløyd og håndarbeid, men om de lærer det vi lærte på skolen lurer jeg bittelitt på..
Ta høyde for at jeg tar grundig feil -jeg er bare en mor som får glede av all *kunsten* som dukker opp med ujevne mellomrom -altså ingen ekspert :)
Nå har Lillegull kommet hjem med enda en sjarmerende sak, produsert på skolen..

Oj, hva er nå dette, tenkte jeg..

Kanskje den skal ligge denne veien?? Eh, nei..

Der ble det rett og en fugl dukket opp! :)
Javisst javisst -du verden, hm ja, så fin :)
Men hvor i heimen har man en slik sak da?
Lager de ikke søte brødfjøler med *kjære mor* på lenger??
Den hadde gått rett hjem...
Tenke, tenke...
"Du Lillegull, tror du ikke mormor vil bli  kjempeglad for å få denne"?
Lillegull: "jo det tror jeg"!
Problem løst.. :)
Å fy for en slem og dårlig mor du er tenker du nå kanskje?
Nei det er jeg ikke det tenk, for jeg har barn med humor som selv ser at ikke alt passer like bra inn over alt, og alle vet at mormorer blir glade for den minste krusedull fra sin elsklige barnebarn:)
Så det så :)

Søt er fuglen, designet er helt alene Lillegull sitt -men jeg er skråsikker på at en sånn *sak* aldri hadde passert sløydromsdøra på min barndoms skole...
Jeg minnes sløydtimene som noe bra, lukta, (i salen! Ikke av læreren),
aldri prøver eller lekser i det faget :)
Bare gleden over å lage noe fint, som var høvlet lenge og vel, slipt og pusset lenge og vel og så kjenne stoltheten over å komme hjem med noe fint som mine foreldre lurte på hvor i all verden de skulle sette..
Hm.. Kanskje det ikke er så stor forskjell fra før og nå alikevel...? :)

Ha en flott onsdagskveld!

På gjensyn!

Helen




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar