13.08.2012

Busy bee...

Storesølv er noe for seg selv -veldig noe.
Han har mange interesser og en av de er bier.
Ja akkurat -de som lager honning og stikker...
Og alt han driver med skal jeg vise stor interesse for,
ønsker jeg å vise stor interesse for! Klart det liksom, skulle bare mangle. :)
Så når han nå er *lærling* hos ei superflink og supertrivelig Birøkterdame, så hadde jeg værsågod å bli maset jeg meg med  på en bietime.
Og heldige meg som slapp å mase så lenge, for før jeg visste ordet av det sto jeg langt til skogs i hvit dress, hatt med slør og silkestå og kjole med blonder på kragen,
to kvite skor med med sløyfe på og strømper så klare som dagen
og
 lange hansker.
Og følte meg lur.
Men siden jeg er tøff i pysjamas og tøff i frakk så kunne jeg vel være litt tøff i birøkterdrakt også tenkte jeg -og så følte jeg meg både tøff og lur :)
Og jeg hadde en utrolig lærerik og morsom time, med ca 18 zillioner summende bier rundt ørene!!
Selv om jeg lærte en del skal jeg holde meg for god til å slenge rundt meg med hva alt heter, betyr, hvorfor og hva..
Dere får klare dere med bildene og er det noe dere absolutt må få svar på så er Google stedet... :)






 I følge Storesølv så er nesa mi like spiss som pompen på ei bie..
Men siden tunga mi er spissere enn nesa så har han fått svar... ;)




Jeg kan minsanten si så mye at det står respekt av den jobben både biene og birøkterene gjør for at vi skal kunne kose oss med honning!!!
For det er mye jobb for alle sammen!

I dag så hadde Lillegull sin debut i bigården og hun ble helt hektet :)
Nå har hun nesa langt nedi en bok som heter Zzzum! -her skal det læres... :)
Flinke jenta vår ♥

Artig å lære noe nytt, men det skal sies at det var ikke artigheter som kom ut av munnen min da jeg tok av meg drakten i tidligste laget...
2 bier stakk meg både her og der som takk for besøket..



På gjensyn!





2 kommentarer: