15.01.2013

Bursdagsfeiring del II

I går var det duket for Lillegulls barnebursdag og jeg kan like godt komme med en advarsel med en gang:
ER DU MØKK LEI ROSA, PRIKKER, PAPP & PASTELLER SÅ KOM DEG UT HERIFRA!!! :)
 
 
Ok, så du er ikke lei det du heller??!! :)
Fint!
For her kommer det veltende over deg..
 
 

Bordet ble jentete og søtt, rosa rosa rosa :)
11 jenter og en lillebror
Lyslenken er med små rosa vesker
-søtere enn søtest :)
Planen var å ake, gå på skøyter, grille pølser på bål osv.
For så gå inn for dessert og kaker, men kulda ble noe innpåsliten så
det ble aking og skøyter en times tid og pølsene ble bakt inn innendørs. Noe som viste seg og være svært så smakfullt!
De skled ned på høykant hos både små og store (vi var også 5 voksne som passet på å ha det hyggelig paralelt med jentene og lillebror :) )
Muffins er jo en selvfølge i enhver
 bloggers liv -også mitt... :)
Litt mørke kveldsbilder, men de er
toppet med rosa(!) og mintfarget smørkrem :)
Vi hadde også gele, vaniljesauskake (pussig navn, kjedelig utseende, men veldig god og ikke minst ENKEL å lage)  i tillegg til muffins og godis.
Siden undertegnede er veldig barnslig kul måtte det jo slynges konfetti
all over the place også..
Men siden jeg har folk som rydder opp for meg (les; Bonuspappan og pappan til bursdagsbarnet)
så gjorde jeg det med stor glede og til gjestenes fornøyelse :)
 
Det ble litt tid for lek også..
Jeg tok to tomme kleenexbokser som jeg festet med tape til to belter, i hver boks lå det 5 bordtennisballer.
Poenget var at denne boksen skulle henge bak på rompa og så skulle det shakes løs til alle ballene hadde falt ut av boksen :)
De *danset* to og to og den som fikk tømt boksen først vant, sånn fortsatte det til alle hadde fått *danset*.
Det var rimelig underholdende og mange artig mooves :)
Merker at jeg er skikkelig dårlig til å forklare, men det var gøy assa! Helt sant!
Så var moroa over, 3 timer er akkurat passe hvis man vil slippe
dødpunkter det kan være tungt å komme ut av.. :)
Det må jo skje noe hele tiden ikke sant!?!?!? :)
Og som sagt, oppryddingen styrte jeg elegant unna
-så jeg kunne bare sitte og lytte til hvor fornøyd 11 åringen
var med dagen og mamman sin....
 
Bittelillegull begynner å synes at det er *nok bursdag nå* som ikke er hans..
Men nå er nesten alle invitasjonene levert ut til hans sjørøverfest og da skal det bare handle om han!
Det har vært litt tøft for et bittelite lillebrorhjerte å se at ALLE pakkene som har blitt pakket opp i det siste,
slettes ikke har blitt pakket opp av han....
 
Ha en fin tirsdag der ute i kulda...
 
På gjensyn!
 

8 kommentarer:

  1. Koselig bursdagsfest for flott 11-åring :-) Da er det bare å glede seg til neste kalas. Hvis vi klarer planken inn da.... ;) Klem K.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det ble det, men sånn er det når en ber koselige folk :) Ikke vet jeg om det er lurt å glede seg -kanskje heller grue seg????... :) Arrr!

      Slett
  2. Herlige bilder :) Og gjett om jeg har hørt om han som gleder seg til sjørøverfest. Og vi har lada opp m å synge Sabeltann i samlinga i dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Huff, det kan nok bli lenge og vente for en liten sjørøver.. Så dere får lade bittelitt hver dag en (god) stund fremover :)

      Slett
  3. Det ser ut til å ha vært en superbursdag :-) Oppfinnsom med aktiviter har du også vært :-)
    Ingunn

    SvarSlett
  4. Svar
    1. Takk!! Hyggelig at dere synes det :)

      Slett