29.06.2011

Agurknytt om tomater..

Jeg liker tomater. Storesølv elsker tomater. Bittelillegull digger tomater. Lillegull bryr seg ikke om tomater. Jeg liker ikke å kjøpe tomater lenger. Det har rett og slett blitt for mye å velge i!
Jeg ligner på han vinglepetter`n i Fjorlandreklamen -han som står og ikke får bestemt seg og tilslutt slukkes lyset og butikken stenger...
Der har du meg... Så Storesølv ble beordret ut for å fange dagens tomater!
Han kom hjem med *bare* 4 sorter...
Kvisttomater
Plommetomater
Perletomater
og
Romanticatomater.
Og det var bra, for tenk om hadde kommet hjem med:
Bifftomater?
Cherrytomater?
Datterino?
Dulcita?
Gule tomater?
Raf-tomater?
Lycoplustomater?
Torrito?
Eller stekte grønne tomater????
Ja, tenk om det!
Er glad det bare ble med de 4....
Jeg synes det blir for mange valg jeg.. Ja når det gjelder tomater altså. Foran smågodthylla går det raskere...
Savner den tiden man kun fikk stenharde og smakløse tomater og Iduns tomatkættsjupp..
Da slapp jeg å bli låst inne på butikken.

Neida, jeg gjør jo ikke det -for disse skjønne røde sakene er jo som en smell bon bon av godteri!! Ikke noe smågodt som kan matche det...
Ble du inspirert til å lese mer om tomater så kan du gjøre det HER
hvis ikke så lar du vær! :) Jeg er ganske raus...


Tilslutt; 9 følgere og flere hyggelige kommentarer!!! Jeg er kjempeglad!! Tusen takk!!

På gjensyn!

Helen


4 kommentarer:

  1. Tomater er kjempegodt. Bare venter med lengsel på at alle de jeg har på verandaen skal bli modne. Hjemmelaga er best :-) TE

    SvarSlett
  2. Helt klart! Heldig du som kan høste fra egen avling! :)

    SvarSlett
  3. Tomater er godt. Smaker godt. Ser godt ut.
    Vi hadde alltid tomater i drivhuset da je var ung.
    Mette

    SvarSlett