11.05.2012

17. mai inspirasjon...?

Nå er går vi mot den store rødthvittogblått dagen
-og da tenkte jeg å vise noen bilder fra borddekkingen min i fjor.
Enkelt, men ganske dekorativt -synes jeg det var :)
Kanskje du får noen tips til pyntingen -hvis du bedriver denslags :)
Og er du riktig heldig er du invitert bort og slipper helt å tenke på det...
(Det blir aldri vi.. Storesølv og jeg er innflyttere som trives ufattelig godt her vi bor, bortsett fra  en dag i året og det er 17. mai.. Det er familiedagen over alle familiedager og vi har ikke familie her så.... legg sammen selv..)
Har du litt sløyfebånd og servietter i de rette fargene så har du kommet langt.
Ikke vanskelig å se hvilken dag som skal feires her.. :)
 Jeg tok et bredt sløyfebånd og knyttet det rundt bordet -som du ser. Brukte ikke duk.



 Bestikket som var knytt sammen med et tynt sløyfebånd
 la jeg oppå glasset.

 17. mai lys og et flagg fikk også plass på bordet.

 En enkel blomsterdekorasjon i en sølvskål lagde jeg av røde roser,
hvite nelliker og brudeslør. For å få inn blått la jeg bare på noen blå
*stålballer*
 Serviettene brettet på denne måten gjør serviettene til en
del av bordpynten.
 En liten dekorasjon til, med germini, brudeslør,
sløyfebånd og 17. mai tuter
Matros Bittelillegull ♥

Som du ser er det lite som skal til for å lage et festbord, jeg kjøpte bånd, tuter, *stålballer*, servietter og lys på Nille. Har sett at de har stort utvalg av 17.mai pynt i år også.
Håper du fikk noen tips her inne i dag :)

Fin fredag og god helg.
På gjensyn!

-Og 1000 takk for hyggelige kommentarer her og på FB på forrige innlegg!!
Det gleder mer enn dere aner♥


 

2 kommentarer:

  1. Kjempelekkert bord! Kjenner jeg deg rett blir det enda enda lekrere i år..... Du har jo sørget for at det blir fint der vi skal også ;) Klem TE

    SvarSlett
  2. For et utrolig hyggelig, inspirerende og fint blogginnlegg! Dette var akkurat det vi ønsket oss da vi la ut vår lille utfordring på facebook i går! Og i den forbindelse har vi en liten overraskelse til deg på facebooksiden vår. Det kan naturligvis ikke veie opp for at dere ikke har familie rundt dere på 17. mai,m en det kan kanskje tilføre litt ekstra hygge likevel :)

    Ønsker uansett deg og dine en strålende 17. mai!

    PS: For et vakkert bord! <3

    SvarSlett