08.03.2013

Som man reder så ligger man...

Det nærmer seg påske og det betyr en gyllen mulighet til å lage litt småtteri :)
Og det har jeg gjort i dag.
Storesølv har døpt om bloggen min til "Kokebok i klipp og lim for barneskolen" -morsomme gutten ♥
Og han har jo et poeng -det er enkle greier jeg lager, så det jeg har laget i dag kan alt fra barnehagebarn til gamle og svaksynte lage..
Så følger du med nå så kan du lære hvordan du lager små reder av gamle papirposer :)
 Du trenger: papirposer, bolle med vann, plastfolie, saks og boller i ønsket størrelse for redene..
 Og en dæsj lim, type trelim eller skolelim
 Klipp posen(e) i remser
 krøll de litt så de blir litt mykere
 legg remsene i bollen med vann som du har rørt ut en dæsj lim i.
La de ligge der kun så lenge at de blir gjennomvåte..
 I mens legger du et lag plastfolie over en snudd bolle
 før du så legger de våte papirremsene litt sånn på kryss og tvers..
Så er det bare å la det tørke..
Men før det er helt tørt fjerner du forsiktig bollen og plastfolien
(men tørt nok til at papiret har rukket å lime seg sammen)
 Og da har du reder som du kan dekorere med fjær og egg om det er det du liker.. :)
Jeg festet også et silkebånd rundt for litt ekstra pynt.
Takk M for lån av pekefinger ifm knytingen :)
Dett var dett!
Ble ganske nusselig synes jeg
Tidsforbruk: Ca en 15 min + tørking
Vanskelighetsgrad: max 1 kopp koffeinfri kaffe!
 
Gratulerer så mye med dagen alle flotte damer ♥
Og riktig så god helg!
 
På gjensyn!
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Dem ble så nusselige :)M

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant?! Og takk for lånet av pekefingeren din ;)

      Slett
  2. Utrolig fine Gry😃 Kanskje jeg prøver meg på å lage sånne en dag, takk for inspirasjon. Klem K.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig -sett i gang :) Klem tilbake.

      Slett
  3. Det var jo fine påskeegg reir.
    Og så pass enkle å laga at alle kan klare det.
    Ønsker deg ei herlig våruke :)

    SvarSlett