06.03.2013

Vimpler og sånn :)

Jeg elsker rammer og jeg elsker vimpler
-gjør ikke alle det?
og i dag har jeg koset meg med begge deler..
En veldig spesiell setning ser jeg.... :)
Jeg har en ramme som jeg er ekstra glad i, den skifter innhold ofte og kan brukes til så mangt...
I dag har den blitt vårpyntet -vil du se?
Klart du vil! Og siden du vil det så innmari, viser jeg like godt hvordan det hele gikk for seg :)
Gem sånn!
Noen andre enn meg som bruker det ordet fremdeles??
 Denne rammen ble en gang kjøpt som et vrak for en
slikk og en ingenting på et bruktmarked.
Den så ikke ut, men Storesølv så potensiale og gikk i gang med å fikse den. Helt utrolig hvor fin den ble etter å ha blitt behandlet av han! Ganske imponerende spør du meg..
 Først tok jeg å festet en tråd eller twine som det heter nå
i disse dager -på kryss og tvers bak på rammen. Festet bare
med vanlig tape.
 Så fant jeg frem noen scrappeark jeg hadde liggende
til påkommende tilfeller..
 Så målte jeg opp den første trekanten til vimpelrekken
og så brukte jeg den som mal.
Det gikk fint å bruke linjalen og blyanten til Lillegull,
siden jeg ikke fant mitt utstyr da hun har lånt det fra meg en gang
i tiden....
 Trekantantene er klare
 for å limes på tråden..
 Og vips -så er rammen klar og henger oppe til stor glede
for alle som bor her og tilfeldige fremmøtte!
 Ble så søtt atte :)
Det var gjort på maks 10 minutter inkl. leting etter linjal og blyant.
Vanskelighetgrad: 1/2 banan.
Nå tenker du nok: "skulle ikke hu sy og greier a"??
Ha! For tenk at jeg har sydd jeg!
Jeg har faktisk sydd ferdig en ballongbukse til
Lillegull!!
Når jeg begynte på den synes jeg er helt uvesentlig, det viktigste
er at den er klar, godkjent, tatt i bruk og gjort Lillegull glad og
mamman stolt :) :)
 Ta da!!! En stykk ballongbukse i et herlig stoff eieren
selv plukket ut en gang i 201? :)
 På mønsteret stod det "EASY", det må ha vært en feilmerking
fra produsenten...
Jeg anslår vanskelighetsgraden til å være:
1 4pk Pepsi Max
2 kanner kaffe
3 snickers
2 melkesjokolader stor type.
Nå er greia at jeg har lyst på sånne bukser selv, men hvis det skal
gå med så mye sjokolade på å produsere den
-spørs det om jeg har nok stoff....
 
Glad onsdag til deg ♥
 
På gjensyn!
 
 


6 kommentarer:

  1. Godt jobba nok en gang :o) SJ

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk :) Må stå på for Kongen og fedrelandet ;)

      Slett
  2. Først - anonym var den profilen jeg skjønte...:)Så: FANTASTISK måleskala på vanskelighetsgrad! ALT burde vært målt i den skalaen :) Og sist, men ikke minst: Fantastisk flinke og kreative du! Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det synes jaggu (unnskyld uttrykket) jeg også -for det er i det minste forståelig.. :-) Og tusen takk for ros Anonym (IH?) Klem tilbake

      Slett
  3. Kul den rammen din med vimpler :) Har lett etter en lignenende ramme i det siste, men da jeg leter etter noe spes da finner jeg det ikke. Den skal lakkes i en knall farge, og kanskje planene endres og det blir vimpler i den i stedet for bilde...

    Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så typisk -får man en ide så må man ofte være tålmodig! Det som er fint at inneholdet i rammene kan skiftes ut så ofte man vil :)

      Slett